عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هم برای دختر مکرمه خودشان مجلس عروسی گرفتند، شادی کردند و مردم شعر خواندند. زنها دست زدند و خوشی کردند.
مقام معظم رهبری

طبقه بندی موضوعی

اخلاق در خانه آیت الله مظاهری

مطالب این کتاب، مجموعه سخنرانی های آیت الله مظاهری در رمضان سال 1409 (1368 ) است که بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای قدس قم با عنوان ( اخلاق در خانه ) برگزار می گردید. با توجه به استقبال مردم، این بحثها به صورت کتاب با همین عنوان چاپ گردیده است.
با توجه به اینکه مخاطب این سخنرانی ها عموم مردم بودند ، ایشان از اصطلاحات علمی کمتر استفاده کرده اند. اما در هر صورت از نظر محتوایی بسیار غنی و مفید است. استفاده از داستانهای تاریخی ، استناد به آیات و روایات بر غنا و جذابیت مطالب این سلسله بحثها افزوده است. از سوی دیگر نگرش اخلاقی سخنران در جای جای کتاب خود را نشان می دهد.
مطالب کتاب با یک سری بحثهای مقدماتی مانند انسان شناسی از دیدگاه اسلام آغاز می شود. سپس در فصل بعدی در مورد ازدواج و موانع آن سخن می گوید. سپس در فصلهای بعدی نقش ازدواج در مسیر کمال انسان را مطرح می نماید. سپس به ذکر پاره ای از دستورات اخلاقی به زوجین می نماید که البته چندین جلسه را به خود اختصاص می دهد. از جمله این دستورات، محبت ، گذشت، پرهیز از سوءظن، پرهیز از تبعیض، عدم دخالت در زندگی زوجهای جوان و ... است. این کتاب بحثی را هم در مورد تعدد زوجات مطرح می نماید و مورد بررسی قرار می دهد.


جهت دریافت متن کتاب ایـــــــــنــــجـــــا را کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">