عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هم برای دختر مکرمه خودشان مجلس عروسی گرفتند، شادی کردند و مردم شعر خواندند. زنها دست زدند و خوشی کردند.
مقام معظم رهبری

طبقه بندی موضوعی

کتاب بهشت خانواده دکتر مصطفوی

مؤلف این کتاب آقای دکتر سید جواد مصطفوی است و تا کنون بیش از سی بار توسط انتشاراتهای مختلف چاپ شده است .


در این کتاب مقررات سعادت بخش اسلام در روابط زن و شوهر در مراحل زندگی مشترک از منظر قرآن و روایات استخراج و در دو جلد عرضه شده است. مباحث جلد اول این کتاب دوجلدی (شامل 67 درس) با مبحث صدا زدن و سلام کردن آغاز و با مبحث طلاق و دردها و درمانها پایان می‌پذیرد. شیوه نویسنده در تمامی این 67 درس بدین صورت بوده است که بعد از بیان هر درس دلائل قرآنی و روایتی را بدنبالش ذکر نموده است و سعی نموده که با استمداداز قرآن و سنت دیگاه اسلام را پیرامون ابعاد گوناگون زندگی زناشوئی بیان نماید. در بخشی از این کتاب به سنخیت زن و مرد برای یک زندگی خوب و سعادتمند اشاره شده است و عوامل اختلاف در زندگی زناشوئی را به داخلی و خارجی تقسیم می کند .عوامل داخلی اختلاف عبارتند از مشکلات مالی ، غرائز جنسی ، خودخواهی ، ندانستن همسرداری و اختلاف سطح فرهنگی و اخلاقی و عامل خارجی را هم دخالت دیگران درزندگی خصوصی خانواده می داند . که نویسنده با بیان هر یک سعی نموده راه چاره را نیز بیان نماید.دکتر مصطفوی با گنجاندن روش پزشکی و معالجه در بخش پایانی کتاب سعی نموده به کتاب شکل علمی وکاربردی بیشتری بدهد. از نکات مثبت کتاب می توان به قلم روان و ساده و ارائه مباحث لازم و مستند پیرامون روابط زناشوئی اشاره کرد.

در جلد دوم مباحث کتاب شامل 27 درس است که با مبحث جدول محرم و نامحرم آغاز و با مبحث عوامل خوشبختی و نتیجه به پایان می رسد.
از مهم ترین عناوین کتاب می توان به بخش های زیر اشاره کرد:
- عوامل الفت و محبت میان زن و شوهر
- عوامل اختلاف و کدورت
- موقعیت واقعی زن در اسلام
- موضوع حجاب و نظر اسلام نسبت به آن
- اظهار مطالب غریزی جنسی و تعیین مرز بین حلال و حرامش
- ازدواج موقت
این کتاب بعد از رحلت نویسنده توسط فرزند و جمعی از فضلاء بر اساس نوشتجات و مقالات آن مرحوم گردآوری و تنظیم شده است. روش نویسنده در بیان مباحث طرح شده، رنگ استدلالی و عقلانی داشته و با تمسک به دلائل نقلی از قبیل کتاب و سنت سعی در تبیین مسائل شده است. نویسنده در 27 درس خود، مباحث متنوعی از قبیل عاقبت اندیشی، عذرخواهی، چشم و همچشمی، را متذکر شده است و راههای درمان این دردها را برای خواننده عنوان نموده است. علاوه بر درسهای یاد شده، چهار مقاله نیز در آخر کتاب گنجانده شده که جنبه استدلالی بیشتری داشته و به بررسی عقل و حجاب برای زنان پرداخته است.

جهت دریافت بخش اول کتاب اینجا را کلیک کنید

جهت دریافت بخش دوم کتاب اینجا را کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">