عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هم برای دختر مکرمه خودشان مجلس عروسی گرفتند، شادی کردند و مردم شعر خواندند. زنها دست زدند و خوشی کردند.
مقام معظم رهبری

طبقه بندی موضوعی

پخش فیلم چند دقیقه ای (پرده خوانی؛شاید تا حالا پرده خوانی ندیده باشید اما کار جدیدیه از یک گروهی که پیرامون دفاع مقدس کارمیکنن. همراه با تصاویر ، دیالوگهای مربوط به هر صحنه رو خودشون می گن و جذابیتهای خاص خودشو داره. توی عروسی هم با توجه به اجراهایی که تا حالا داشتند میشه از کارهاشون استفاده کرد البته باید برای موضوع خاص عروسی یک برنامه جداگانه تشکیل بدن؛ لذا حتما به چند کلیپ ساز نیازمند هستند و البته تا حدودی نحوه چینش این کلیپ مشخص شده منتهی نهایی نشده)
جهت مطالعه ایده پیشنهادی و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید
 


هدف از این کار ؛ برپاکردن عروسی بدون گناه بهمراه جذابیت و نشاط اسلامی است و اینکه بتوان الگوی مناسبی برای چنین جشنهایی ارائه داد و جایگزین خوبی برای سرگرمی های حرام ایجاد کرد.

1.        **نکته ای که در ابتدا باید به آن اشاره شود این است که باید قطعات فیلمی که پخش می شود باید از کیفیت عالی برخوردار باشد (البته در جاییکه امکانش هست!)

2.        **می توان برای جذب و ایجاد انگیزه ؛ تا چند لحظه صدای بوق بوق کارناوالهای عروسی را بدون تصویر پخش کرد

3.        آرام آرام تصویر این کارناوالها هم به پخش اضافه شود. (هدف این است که ماشینهای گران قیمت و نحوه آرایش آن ارائه شود و ولخرجی ها به نمایش درآیند تا در نهایت بی ارزش بودن آنها برای مخاطب حل شود .)

4.        اگر همراه با این تصاویر یا پس از آن یک بخش کوتاه با آهنگهای آن چنانی باشد شاید جذاب باشد البته اگر مشکل شرعی آن را بشود حل کرد

5.        نوبت به صحنه بعدی می رسد که می توان از صدای ساز و دهل که در یک عروسی ساده روستایی در حال نواختن است استفاده کرد . (در اینجا هم می توان ابتدا بدون تصویر ارائه کرد)

6.        پس از صوت ساز و دهل تصاویر این عروسی ها نیز پخش شود . (خانه های کاه گلی، بدون ماشین های آنچنانی و بایک اسب یا استر همراه با حجاب کامل عروس در مقابل مردان و حجب و حیای داماد که سرش را به زیر انداخته)

**اینجا می شود طنز هم باشد و قدری مخاطب را بخنداند که البته مفید است .

7.        دوباره به سراغ عروسی اشرافی می رویم . «سالن آرایش» ایده خوبی می تواند باشد ؛ به این ترتیب که با آرایشگرها مصاحبه ای ترتیب داده شود و مبالغ هنگفت آرایش را از زبان او به مخاطب انتقال دهیم .

8.        ** در این بین می شود سوالاتی که خود آرایشگر تلنگری به مخاطب بزند را پرسید ؛ مثلا گفته شود نظر خود شما در مورد این خود آرایی چیست؟ هدف چیست؟ چه مقدار لازم است؟«خود شما چه کارهایی کردید؟»

9.        شب حنابندانِ روستایی و ظروف حنا که با آن عروس را آرایش می کنند

10.     مصاحبه مادر یا خواهر عروس

11.     تالارعروسی های اشرافی قبل از پذیرایی

12.     مصاحبه با پذیرش تالار به همان شکل قبل ....

13.     موقع عروسی و آهنگها و نوع تیپ ها و مدلها و لحظات خوردنها

14.     لحظه ای که یک نفر در حال سرویس دهی به مهمانان است و عزت خود را بخاطر فراهم کردن روزی خانواده اش مجبور است زیر پا بگذارد. اصلا می توان با او هم مصاحبه کرد که شده تا حالا خودت عزادار باشی؟ یا اینکه به تو بی احترامی کنند ؟‌یا اینکه توقع زیادی داشته باشند ؟ یا اینکه مقدار پولی که به تو می دهند در مقابل این بی احترامی ها کفایت می کند؟ و .... (تفاوت کسانیکه در روستا به مهمانان خدمت می کنند با اینان در این است که آنها برای پول نیست و خودشان هم صاحب شادی هستند اما اینها ممکن است که خودشان در غم بسوزند)

15.     عروسی های روستایی که همه باهم کار می کنند . مثال آشپز یکی از اهالی ده است . کسانی که در رساندن غذا به مردم کمک می کنند از نزدیکان یا دوستان خانواده ها هستند . در کل حس همکاری ، بسیار دیدنی است .

16.     در کنار اینها بعضی آداب و رسوم هم می شود به نمایش درآید مثلا آیینه بردن و قرآن بردن که نماد روشنی و برکت است و این میتواند از زبان یکی از اهالی ده باشد .

17.     حال پدر و مادر عروس و داماد در هر دو عروسی

18.     می توان از تصاویر تصادف در عروسی های اشرافی هم استفاده کرد به این معنا که شادی های بیهوده احتمال چنین اتفاقاتی را دارد (اگر چه در جاهای دیگر هم هست ولی موید می تواند باشد )

19.     البته اینکه بعد از این حادثه چه برخوردهایی می شود با موضوع این پرده سازگار نیست و الا می تواند سوژه جالبی باشد که همان کسانیکه تا چند لحظه پیش فدای هم می شدند چطور به جان هم افتاده اند.

20.     طلاق و بدخلقی اغنیا در خانه و دادگاه هم اگر به تصویر کشیده شود زیبا است .

21.     همینطور صفا وصمیمیت عروس و داماد روستایی که در یک اتاق ده پانزده متری با این لذت باهم زندگی می کنند .

22.     مهریه این دو قشر نیز در نوع خود جالب است . و می تواند چند دقیقه از فیلم را به خود اختصاص دهدمخصوصا موقع طلاق

23.     شاید بتوان برای ورود به مرحله اصلی پرده از تصاویر اطلاعیه های ترحیمی که به عروس و داماد ها اختصاص دارد (یعنی عروس و دامادی که چند روز بعد از عقد یا عروسی از دنیا رفتند ) استفاده کرد و گریه وزاری خانواده های آنها .

24.     همچنین می توان از تصاویر عروس و دامادی که در مناطق عملیاتی زندگی مشترکشان را شروع کردند و عقد خوانده اند استفاده کرد .

25.     صحنه ای که می خواهد سمت و سو بدهد شاید در اینجا پرده خوب نباشد و باید روی آن کار شود ولی استفاده از اعلامیه شهدا یا تشییع آنها یا تدفین آنها هم خوب است

26.     تصویر آن مادر شهید که می گوید چند شب پیش برایش عروسی گرفتیم شوک فوق العاده ای به جلسه می دهد

27.     استفاده از تصاویر آن مجلس عقد که قرار بود در روز خاصی برپا بشود اما داماد به جبهه می رود به شهادت می رسد ، لکن مراسم عقد بهم نمی خورد و عکس شهید را سر سفره می گذارند.

28.     شاید بتوان در اینجا از صحبتهای یک راوی استفاده کرد که دارد در مورد ازدواج شهدا صحبت می کند .

29.     بازگو کردن خاطرات ازدواج شهدا . از نظر مهریه ، جهیزیه، خواستگاری و عقد و عروسی

30.     صدای توپ و تانک و ..... پس زمینه آن باز صدای بوق بوق ماشینهای عروسی اشرافی

31.     در آخر هم میشود یک فهرستی از همه تصاویر ارائه شود به اینصورت که صفحه نمایش به سه قسمت تقسیم شود : یک بخش عروسی اشرافی یک بخش عروسی روستایی یک بخش هم عروسی هایی که در مناطق عملیاتی است یا ازدواج شهدا در صورتیکه فیلمی از آن وجود داشته باشد و یا تصویر آن سفره عقد که به عکس شهید مزین شده است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">