عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هم برای دختر مکرمه خودشان مجلس عروسی گرفتند، شادی کردند و مردم شعر خواندند. زنها دست زدند و خوشی کردند.
مقام معظم رهبری

طبقه بندی موضوعی


در تالارهای عروسی و هتل ها و دیگر مکانهایی که مردم برای برگزاری عروسی به آنجا مراجعه می نمایند ، لیستی از ارکسترها را بهمراه قیمت معرفی می کنند. متاسفانه دقیقا همانطوری که منوی غذا هماهنگ می شود ، به همین شکل ارکستر هماهنگ می شود .

بنظر می رسد که می توان یک گروه برگزاری مراسم شاد عروسی نیز تشکیل داد.

گروهی متشکل از :

1. مجری :

---جهت برگزاری مسابقه (مسابقه هایی که تقریبا مایه ورزشی داشته باشند بیشتر جواب می دهد مانند مچ انداختن یا مسابقاتی که به دقت ربط دارد مانند مسابقاتی که در برنامه «کلید» اجرا می شد و ..... 

---جهت بیان داستانهای جذاب خواستگاری و عقد و ازدواج مثلا از کتاب «یک قرص آرامبخش برای عروس و داماد»

---جهت ترتیب دادن به برنامه ها

2. مداح : از آنجایی که معمولا مراسمات عروسی در میان قشری که می خواهند عروسی بدون گناه برگزار کنند در ایام ولادت و یا اعیاد می باشد، مداحی میتواند با ذکر مناقب اهلبیت علیهم السلام نقش مهمی ایفا نماید . خواندن اشعاری هم با موضوع عروس و داماد نیز طراوت خاصی به جلسه می دهد

3. طنز پرداز : شاد نگه داشتن جلسه با


تقلید صدا و تردستی و ...

4. گروه تئاتر : اجرای تئاتر شاد : در این بخش می توان از خود مهمانان نیز استفاده کرد .

5. ورزشکار : انجام حرکات ورزشی : روپایی، ژیمناستیک، پارکور ، رزمی ، شکستن اشیاء (این برنامه برای قشر ورزشکار تجربه شده و خیلی جذاب بوده است)

نکـــــــــــــات قابــــــــــل توجـــــــــه

*احتمالا همه این برنامه ها را نمی شود در تمام عروسی ها اجرا کرد زیرا از نظر زمان فرصت نیست و یا اینکه با آداب و رسوم و مدعوین جلسه سازگاری ندارد ولکن بعنوان پیشنهاد است . همانطور که مثلا در هنگام سفارش غذا می گویند : نوشابه نمی خواهیم در اینجا هم می گویند ما از گروه شما ............... را نمی خواهیم . 

*خوب است که یک نمونه از کارهای این گروه ضبط شود و در اختیار تالارها قرار گیرد تا هنگامیکه کسی برای سفارش برنامه می آید ، با این پیشنهاد هم مواجه شود و برای اینکه با چشم بسته نپذیرد ، ویدیوی آماده جلسه را در اختیارش قرار دهند. 

*نیاز نیست که تعداد زیادی در این گروه فعالیت کنند بلکه ممکن است یک نفر هم مجری باشد هم مداح و هم طنزپرداز و در گروه تئاتر هم بتواند شرکت کند . لذا بنظر می رسد در حد 4-5 نفر می توانند این گروه را فعال کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">