عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

The islamic wedding- برپایی عروسی بانشاط بدون گناه -العرس الاسلامی

عروسی اسلامی

حتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هم برای دختر مکرمه خودشان مجلس عروسی گرفتند، شادی کردند و مردم شعر خواندند. زنها دست زدند و خوشی کردند.
مقام معظم رهبری

طبقه بندی موضوعی

کارت دعوت میتونه نمایانگر وضعیت عروسی باشه و عقاید و افکار عروس و داماد و خانواده هاشونو بیان کنه، لذا از بعضی از بی برنامگی ها جلوگیری میکنه.

-          کارت دعوت می تواند یک کتابچه باشد. که گوشه ای از اون توسط پانچ یا وسیله دیگر سوراخ شده باشه و کارت دعوت به اون آویزون باشه(یک کتابی که برای این کار مناسب دیده شده "یک قرص آرام بخش برای عروس و داماد" هست که توسط کتاب دانشجویی منتشر شده و داستانهای کوتاهی از خواستگاری ،‌عقد ، عروسی،ماه عسل و ابتدای زندگی اهلبیت ، علما ، شهدا و جوانان امروز رو در برگرفته)کارت دعوت عروسی اسلامی

-          کارت دعوت میتواند مزین به یک داستان کوتاه از شهدا باشد.

-          میشه توی کارت دعوت یک سری خواسته ها رو از مدعوین داشت و پاسخ و نظراتشون رو در شب یا روز عروسی تحویل گرفت و حتی هدیه ای هم ارائه داد ؛ بعنوان مثال:

·         نظر سنجی : چگونه یک ازدواج کم خرج داشته باشیم؟

·         یا اینکه راههای کم شدن مخارج ازدواج چیست؟

·         یا اینکه علت سخت بودن ازدواج ها چیست؟

·         بهترین راهها برای برگزاری بانشاط و سالم عروسی چیست؟

·         خاطرات ازدواج خودتون رو بنویسید و ارائه بدید تا خونده بشه و یا اینکه یک ازدواج خاطره انگیز رو ذکر کنید. یعنی آن ازدواجی که برای شما خیلی جالب بوده (خواستگاری ، نامزدی، عقد، عروسی، ابتدای زندگی مشترک، بچه دارشدن، و.... در تمام مراحل زندگی)

.          با فرزندان یا نوجوانان فامیل تئاتر یک خاطره جذاب زندگی مشترک رو اجرا بفرمایید(البته برای چنین برنامه هایی باید هدیه قابل توجهی نیز در نظر گرفته شود)


ضمنا با توجه به اینکه کتاب در خانه ها می ماند خوب است که یک یادگاری نیز بر کتاب نقش بسته باشد . مثلا :

-      اگر آن کارت ضمیمه توسط یک نخ تزئینی به کتاب متصل باشد یادگاری خوبی است .

-      یا می توان از یک مهر استفاده کرد و صفحه اول را به تذکر این مسئله اختصاص داد .

-      همچنین میشود که یک صفحه جداگانه طراحی شود و به اول کتاب الصاق شود.

برنامه های مراسم جشن نیز اگر در کارت دعوت ذکر شود بد نیست. مثلا گفته شود که از ساعت ..... الی ..... پخش فیلم کوتاه و جذاب عروس کشون از ساعت ....... الی ....... خاطرات قدیم از زبان بزرگان فامیل. ساعت ........الی........ اجرای برنامه های جذاب توسط مجری از ساعت .......الی ........پذیرایی از ساعت ........الی ......قرعه کشی